Blog categories

Comments

Як фури знищують дороги в Україні і що можна зробити з цим вже сьогодні? Пояснює президент ВДА

Як фури знищують дороги в Україні і що можна зробити з цим вже сьогодні? Пояснює президент ВДА

Президент Всеукраїнської дорожньої асоціації Артем Гриненко в інтерв’ю Радіо НВ розповів про проблему перевантаження на українських дорогах, штрафи і вагові станції для фур.

— Чи дійсно проблема фур і великогабаритного транспорту настільки актуальна в Україні? Думаю, це риторичне питання, тому спершу краще про те, що держава робить для того, щоб зменшити кількість важковаговиків на дорогах?

— Проблема перевантаження автотранспорту, а саме перевезення зернових (і не тільки їх, але й дорожньо-будівельних матеріалів) з перевантаженням понад 40 тонн дійсно істотно знищує наші дороги. Є навіть дослідження одного з наукових інститутів США, яке свідчить, що одна фура з перевантаженням завдає дорозі збиток, прирівняний до 20 тисяч одиниць легкового транспорту. Ви розумієте статистику? Отже, з цим потрібно боротися передусім.

Дійсно, фури руйнують наші дороги не перший рік, з моменту незалежності України якісного контролю перевантаження на дорогах не було з тієї причини, що у нас занадто сильно впливає людський фактор: ці інспектори, які зупиняють фури, в ручному режимі виписують штрафи, а [водії] не платять і їдуть далі. Це велика проблема, тому ми як експерти (і в принципі, держава вже йде в цьому напрямку) говоримо про те, що необхідно автоматичне зважування фур і автоматичне виписування штрафів, щоб не було людського фактора. Держава в цьому напрямку вже рухається.

— Поясніть, у чому логіка максимально завантажувати одну фуру? Щоб не «розкидати» вантаж на дві-три машини?

 — На жаль, компанії-перевізники вантажів таким чином економлять, конкуруючи між собою. Держава, до речі, може виступити регулятором, щоб не допустити цього, але, на жаль, цього не робиться. Щоб заощадити три гривні на одному кілометрі перевезення вантажу, вони завдають державі тисячі і мільйони гривень збитків, [пошкоджуючи дороги]. Тобто це бізнес за рахунок знищення державної власності, скажімо так; за рахунок коштів, які народ вкладає в дороги, економлять на перевезенні. Зараз фактично кожна друга фура йде з перевантаженням, причому з великим.

— У попередні роки вже говорили про побудову і впровадження автоматичних вагових станцій для фур, навіть презентували пробні проекти. Наскільки це зараз поширено? Чи будуть це далі розвивати і чи можливо таким чином трохи знизити кількість перевантажених фур?

 — Я б сказав, що тільки такий спосіб знизить кількість перевантаження, саме автоматичне впровадження цих сучасних систем. Вони зараз у світі дуже поширені, причому вже давно, використовуються десятки років. В Україні цьогоріч, наскільки нам відомо, навколо Києва стоять шість автоматичних комплексів [зі зважування], це перший [подібний проект]. Але, наскільки я знаю, їх зараз тестують, вони ще не працюють на повну силу, перебувають у тестовому режимі.

— Тобто вони вже зважують, але штрафів поки що не виписують.

 — Я думаю, так.

— Ви говорите про шість систем, — а скільки їх загалом повинно бути в Україні, хоча б приблизно?

 — У планах Світового банку також профінансувати (оскільки це зараз робиться за їхні гроші, державних поки не виділяють) ще близько 50 комплексів для України в цьому або в наступному році, як встигнуть провести закупівлі та встановлення. Цього для стартового контролю на дорогах загалом по країні буде, в принципі, достатньо, щоб істотно знизити відсоток перевантаження.

Але зараз вже є сучасніші й дешевші способи контролю перевантаження, також автоматичні, які встановлюють на мостах. До нас в Україну приїжджали компанії з Європи (а саме Словенії), які презентували сучасні засоби: під мости кріпиться обладнання, яке зчитує перевантаження і відправляє цю інформацію в поліцію для виписування штрафу.

— А що можна було б зробити в цій дилемі, коли, з одного боку, ти можеш зараз з перевантаженими фурами перевезти урожай, але оскільки таким чином розіб’єш дорогу, на наступній день перевезення вантажу займатиме вже вдвічі більше часу? А це і втрата часу, і палива, і погіршення стану фур, якими ти керуєш. Де тут знайти пояснення для бізнесу, чому їм вигідно залишати дороги цілими?

— Ви говорите абсолютно правильно. Бізнесу, звичайно ж, не вигідно знищувати дороги, але коли в тебе немає інших варіантів, крім як везти по цих дорогах своє зерно, ти його повезеш, бо є терміни, твої власні кошти, і ти повинен їх витрачати на зберігання і перевезення. Тому держава повинна забезпечити альтернативні форми перевезення: їх повинна забезпечити наша Укрзалізниця, також річками можна відправляти, як це роблять усі цивілізовані країни. В принципі, у нашій країні приватний бізнес також розвиває річкові перевезення, що може істотно розвантажити дороги від великогабаритного транспорту.

Джерело: NV.UA

div#stuning-header .dfd-stuning-header-bg-container {background-image: url(https://vda.org.ua/wp-content/uploads/2020/02/headers_analitica.png);background-size: cover;background-position: center center;background-attachment: scroll;background-repeat: no-repeat;}#stuning-header div.page-title-inner {min-height: 350px;}