Blog categories

Comments

Як створювалися Методичні рекомендації в дорожній галузі?

Як створювалися Методичні рекомендації в дорожній галузі?

Здавалося б, вже чимало сказано про Методичні рекомендації в дорожній галузі, проте коли витрачається час та сили протягом останнього року у боротьбі за чесний та конкурентний дорожній ринок, хочеться детально розповісти про нашу спільну перемогу.

У червні 2019 року на Форумі “Публічні та комерційні закупівлі в дорожній галузі”, організованому Всеукраїнською дорожньою Асоціацією, вперше документально зафіксована вимога про необхідність створення примірної тендерної документації.

Учасники форуму, яких до речі було більше 170 представників, включаючи органи влади та приватні дорожні компанії, сформували вимоги до примірної тендерної документації, більша частина яких лягла у редакцію Закону України “Про публічні закупівлі” як кваліфікаційні критерії процедури закупівлі.

Як це притаманно реаліям українського бізнесу далі все реалізувалося, проте в діаметрально протилежному варіанті — Замовники на початку 2020 року починають оголошувати публічні закупівлі та складати тендерну документацію з чіткими дискримінаційними вимогами, звужуючи конкуренцію та фактично створюючи умови для картелізації дорожнього ринку.

Усвідомлення необхідності недопущення цього та можливість реального впливу Асоціації на дорожню галузь країни стали причиною організації круглого столу “Нова типова тендерна документація на будівництво доріг 2020: упорядкування чи картелізація?”. 

На круглому столі сформовані основні вимоги від бізнесу:

  • створити робочу групу щодо розробки типової тендерної документації;
  • не допустити монополізації дорожнього ринку.

Зрештою у квітні 2020 року при Мінекономіки створюється робоча група з питань розроблення методології особливостей здійснення закупівель у сфері дорожнього господарства, до складу якої входять експерти Всеукраїнської дорожньої Асоціації.

Після тривалих онлайн засідань, надання зауважень та пропозицій (детальніше розповім нижче) Мінекономіки у серпні 2020 року затверджує Методичні рекомендації у сфері дорожнього господарства, максимально врахувавши позицію Асоціації.

Чому це стало можливим й позицію Асоціації почули? Цифри говорять самі за себе:

  • десятки годин онлайн засідань у робочій групі;
  • надано більше 40 пропозицій та зауважень;
  • проведено публічні заходи за участю великої кількості дорожніх компаній та представників влади;
  • більше 15 редакцій та версій Методичних рекомендацій;
  • більше 130 листів та вимог до органів влади, нардепів тощо;
  • зрештою розробка власної Методології Асоціації як альтернативи.

На сьогодні особисто я бачу перспективи розвитку дорожньої галузі з лише урахуванням того, що нові правила складання тендерної документації будуть використуватися Замовниками, адже:

  • має змінитися практика Антимонопольного комітету України;
  • інші органи будуть брати до уваги Методичні рекомендації;
  • зрештою Замовники змінять підхід до складання тендерної документації. 

 Ці Методичні рекомендації приклад того, як спільно можна змінювати галузь, йти проти системи та попри все відстоювати позицію чесного та конкурентного дорожнього ринку без дискримінації його учасників. 

div#stuning-header .dfd-stuning-header-bg-container {background-image: url(https://vda.org.ua/wp-content/uploads/2020/02/headers_analitica.png);background-size: cover;background-position: center center;background-attachment: scroll;background-repeat: no-repeat;}#stuning-header div.page-title-inner {min-height: 350px;}