Blog categories

Comments

МАРШРУТНІ ВІДПРАВКИ МАТЕРІАЛІВ УЗ ДОДАЮТЬ ДИСБАЛАНСУ «ВЕЛИКОМУ БУДІВНИЦТВУ» — НЕЗАЛЕЖНИЙ АНАЛІТИК

МАРШРУТНІ ВІДПРАВКИ МАТЕРІАЛІВ УЗ ДОДАЮТЬ ДИСБАЛАНСУ «ВЕЛИКОМУ БУДІВНИЦТВУ» — НЕЗАЛЕЖНИЙ АНАЛІТИК

Як координація маршрутно-графікових відправок матеріалів для будівництва доріг у зв’язці Укравтодор-Укрзалізниця може вплинути на “Велике будівництво доріг” в Україні та до яких наслідків це може призвести?

Достатньо актуальне питання щодо стартегії реалізації плану Великого будівництва. Адже у розрізі беспредентного об’єму фінансування та зсуву балансу сил, під час тендерних закупівель, виникає занепокоєння, що не всі компанії мають виграти від введення в дію маршрутних відправок.

Про те, що “Укравтодор” і “Укрзалізниця” планують в тестовому порядку налагодити маршрутно-графікові відправлення матеріалів для великого будівництва через великі залізничні хаби, повідомлялося ще на початку року.

Календарний план ремонтів та обмін інформацією про обсяги сировини, яку необхідно транспортувати, буде відбуватися на базі Укравтодору з метою централізованого планування усіх робіт.

Як дефіцит вагонів УЗ впливає на дорожньо-будівельну галузь?

В Україні існують приватний парк полувагонів, які знаходяться у власності приватних компаній, та інвентарний парк — ті полувагони які знаходяться у власності Укрзалізниці. Дорожньо-будівельні компанії, яким необхідні вантажні перевезення, користуються переважно інвентарним парком. З елементарних причин — це дешевше ніж у приватних перевізників.

В Україні налічуєься 101 тисяча полувагонів: 49% — Укразалізниця та 51% належить приватним компаніям. 

З початком активних дорожньо-будівельних робіт виникає таке явище, як дефіцит полувагонів. Найвищого рівня дефіцит набуває влітку. З тієї причини, що “Велике будівництво” потребує також великих об’ємів матеріалів, у порівнянні з минулими роками, дефіцит полувагонів буде ще більшим.

Як НЕвирішується проблема логістики матеріалів через маршрутні відправки?

Якщо казати про вирішення проблеми логістики матеріалів вцілому, то маршрутні відправки її не вирішують. Чому?

Маршрутні відправки — це транспортування матеріалів цілим складом вагонів. Тобто 45-55 вагонів за раз. Власне, замовити 2, 5 або 10 вагонів унеможливлює сам принцип маршрутної відправки. 

Яким дорожньо-будівельним компаніям потрібен такий об’єм щебеню? Напевне тим, які виконуватимуть відповідні за об’ємом роботи, і відповідно, перемогли на найбільших тендерних конкурсах щодо будівництва доріг.

Тож, дорожньо-будівельна компанія без міяльярндних перемог змушена звертатися до приватних перевізників. Частина потенційного прибутку компанії має бути використано на логістику. Виходить, менший платить більше. У іншому разі є небезпека, що проект може бути недобуваний.

Що таке хаби, і як маршрутні відправки доїдуть до “правильних” адресатів

Крім того, маршрутні відправки мають на увазі повне завантаження у пункті А, і вивантаження у пункті Б. Право визначати, де будуть знаходитися усі можливі пункти Б, вони ж хаби, залишає за собою державне дорожнє Агентство. Відповідно, пріоритетність щодо їх визначення спирається на мапу об’єктів за виграними тендерами. Якщо дорожньо-будівельний об’єкт на мапі відповідає певним характеристикам, найважливіший, то сума тендера, значить бути у цьому місці транспортному хабу. Якщо ні, тоді ні. 

При цьому УЗ ставить під загрозу існування тих станцій, які не будуть використовуватися. Адже маршрутні відправки виключають рентабельність проміжкових станцій, а відповідно вони можуть просто стати непотрібними. 

Як це вплине на реалізацію проекту “Велике будівництво”?

“Велике будівництво доріг” в Україні зіштовхнеться з логістичними перешкодами на об’єктах середнього та дрібного порядків. Проблема з матеріалами прямо впливає на самі темпи виконання держзамовлення, на вчасне їх виконання. А відповідно, відповідальність ляже на виконавців, для яких логістичний контроль з боку Укравтодора може стати несподіванкою. 

Чому така ситуація стала можливою? Досить елементарно. Відсутність попередньої підготовки та досвіду у реалізації та координації проектів з такими масштабами. Коли справа до діла, постає необхідність вирішувати проблему швидкоруч та вмикати режим пріоритетності. Чи варто казати про те, яким компаніям віддається пріоритет та чи є це ознаками вільного та справедливого ринку?

Що робити компаніям дорожньо-будівельної галузі?

Коли практика маршрутних відправок буде впроваджена, необхідно вирішувати логістичну проблему. Яким чином? Власне, шляхом накопичення сукупної маси замовлень за рахунок об’єднання. З метою стратегічного вирішення можливих проблем Всеукраїнська дорожня Асоціація об’єднує не лише дорожньо-будівельні компанії, а й ті, що задіяні у галузі вцілому. Це створює можливість організованої логістичної підтримки для учасників Асоціації. Вчасна доставка матеріалів, якісне виконання проектів, підтримка на усіх етапах — все це є завданнями профільного об’єднання, та формує певні можливості навіть у надскладних бізнес-умовах.

div#stuning-header .dfd-stuning-header-bg-container {background-image: url(https://vda.org.ua/wp-content/uploads/2020/02/headers_analitica.png);background-size: cover;background-position: center center;background-attachment: scroll;background-repeat: no-repeat;}#stuning-header div.page-title-inner {min-height: 350px;}