Blog categories

Comments

ПОСТАНОВА ПРО ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНИЙ ПРОЄКТ ДЛЯ ОБХОДУ ДАБІ МОЖЕ ВІДКРИТИ НОВІ КОРУПЦІЙНІ МОЖЛИВОСТІ

ПОСТАНОВА ПРО ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНИЙ ПРОЄКТ ДЛЯ ОБХОДУ ДАБІ МОЖЕ ВІДКРИТИ НОВІ КОРУПЦІЙНІ МОЖЛИВОСТІ

11 березня 2019 року набула чинності Постанова Кабміну № 192 від 5 лютого 2020р. «Про реалізацію експериментального проєкту з проведення капітального ремонту автомобільних доріг загального користування». Її мета – спростити бюрократичні процедури перед початком капремонту доріг. Яким чином? Постанова мала зняти обов’язок отримувати дозвіл на роботи у Державній архітектурно-будівельній інспекції.

Простіше кажучи, урядовці мали намір цією постановою ліквідувати корупційну ланку в обличчі ДАБІ у дорожньо-будівельній галузі. Натомість отримали наступне.

Спрощення по-українськи

Пункт 6 порядку реалізації експериментального проєкту – роботи на об’єктах, де не було затверджено проєктну документацію до набрання чинності Постанови, здійснюються за умови укладання до початку проєкту договорів страхування будівельних робіт, та страхування на період гарантійного строку якості робіт. Також необхідне залучення інженера-консультанта.

Отже, роботи з капітального ремонту знову вимагають певних умов:

— проектна документація має бути затверджена не раніше дати набрання чинності Постановою;

— страхування будівельних робіт на період їх виконання та гарантійного строку якості;

— залучення інженера-консультанта.

Якщо з першою умовою все більш – менш зрозуміло, то друга і третя умови в тому вигляді, як вони прописані в Постанові, фактично нівелюють весь експериментальний проект та роблять його малоефективним.

Основною перемогою при прийнятті Постанови, про яку заявляли всі залучені до її прийняття представники влади, було зняття бюрократичних перешкод та пришвидшення початку виконання будівельних робіт. Не будемо зараз зупинятися над всією комічністю і одночасно трагізмом ситуації, коли Кабмін фактично розписується у своєму безсиллі, і замість того, щоб навести порядок в ДАБІ та налагодити її нормальну роботу, подолавши схеми і корупцію, просто надає легальну можливість ту саму ДАБІ оминути, зосередимось на положеннях про страхування та залучення інженера — консультанта.

Про страхування

Тут основною проблемою пілотного проєкту є те, що його реалізація залежить від двох сторін – замовника і підрядника. Адже, договір страхування має укладати підрядник, а інженера-консультанта залучатиме замовник. Тобто, нові регламентовані можливості обійти ДАБІ стають доступними лише після того, як завершиться процес закупівель, і буде визначений підрядник.

Ключовим є час.А тепер давайте змоделюємо ситуацію. Замовник розробляє та затверджує проєктну документацію на капітальний ремонт дороги, і оголошує тендер, який в найкращому випадку (якщо не буде довгих оскаржень) триватиме близько двох місяців. І протягом цих двох місяців, замовник, замість того щоб підготувати та подати до ДАБІ пакет документів для отримання відповідного дозволу, просто чекає і сподівається на добру волю підрядника, який після перемоги, порахувавши витрати на страхування, може не виявити бажання укладати такий договір.

Що маємо в залишку – втрачений час та необхідність починати процедури отримання дозвільних документів, замість початку виконання робіт. Не є однозначною також ситуація, коли підрядник все-таки укладе договір страхування.

Залучення інженера-консультанта

На великих об’єктах послуги інженера-консультанта однозначно будуть перевищувати 200 тисяч гривень, а це значить проведення публічних закупівель, тобто, ще два місяці. Звісно, є можливість проводити закупівлі послуг інженера-консультанта паралельно із закупівлею робіт з капітального ремонту.

Але, для того щоб пілотний проєкт спрацював вже в цьому році, такі закупівлі давно мали бути оголошені службами автомобільних доріг в областях чи ОДА. Однак, про них сьогодні чомусь нічого не відомо. Поки не зорієнтувалися? Чи не вірять в експеримент? В будь – якому випадку, ситуація показова, і на місці старих можуть виникнути нові корупційні можливості.

div#stuning-header .dfd-stuning-header-bg-container {background-image: url(https://vda.org.ua/wp-content/uploads/2020/02/headers_analitica.png);background-size: cover;background-position: center center;background-attachment: scroll;background-repeat: no-repeat;}#stuning-header div.page-title-inner {min-height: 350px;}