Blog categories

Comments

Позиція Держаудитслужби щодо Методичних рекомендацій Мінекономіки у сфері дорожнього господарства

Позиція Держаудитслужби щодо Методичних рекомендацій Мінекономіки у сфері дорожнього господарства

«Якщо у Замовника є нагальна потреба у проведенні ефективної закупівлі, вони мають використовувати Методичні рекомендації у сфері дорожнього господарства» – директор департаменту фінансового контролю у сфері публічних закупівель Державної аудиторської  служби Сергій Чернега

Держаудитслужба стала важливим гравцем у дорожньому ринку, тому участь Сергія Чернеги у Форумі «Нові Методичні рекомендації Мінекономіки у сфері дорожнього господарства» для нас була пріоритетною.

Хоча Держаудитслужба не приймала участі у розробці Методичних рекомендацій у дорожній галузі, проте пан Сергій зазначив про їхню позицію повної підтримки затвердженої редакції Методичних рекомендацій.

За словами Сергія Чернеги на сьогодні  обсяг очікуваної вартості охоплених моніторингом процедур сягає більше 100 млрд грн., із них близько 47 млрд грн. це тендери у дорожній галузі.

Наразі відповідно до статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба здійснює моніторинг процедур публічних закупівель за чітко встановленим порядком та відповідно до передбачених підстав.

Дискусія стосувалася безпосередньо вимог Замовника у тендерній документації.

«На практиці самі ж Замовники натрапляють на підводні камені тендерної документації, вони продумують ті норми, під які самі учасники не розуміючи конкретики, надають зовсім інші документи чи інформацію, що зрештою стає підставою початку проведення моніторингу» — наголосив Сергій Чернега.

З усього проведеного моніторингу закупівель дорожньої галузі, а їхня відсоткова складова від загальної кількості складає близько 40%, половина з них порушення було підтверджені, викладені у висновках та оприлюднені.

Аби не бути голослівним директор департаменту фінансового контролю у сфері публічних закупівель навів конкретні приклади порушень, виявлених у процесі здійснення моніторингу дорожніх тендерів.

«Якщо Замовник вимагає надати перелік працівників відповідної кваліфікації, разом з цим кількість відповідних працівників має дорівнювати кількості машин і механізмів, зазначеної у довідці (не менше 46 осіб).  У довідці зазначає 50 одиниць техніки, проте вимоги прописані під когось, або просто методом копіювання формували тендерну документацію. 

Такі підходи є неприйнятними з огляду на масштаб фінансування та потребу дорожньої галузі в конкурентних та прозорих закупівлях.

Водночас Сергій Чернега підкреслив, якщо Замовники будуть придивлятися до положень Методичних рекомендацій у сфері дорожнього господарства та дотримуватися їх, то таких порушень стане менше.

Таких прикладів чимало, частина з них доходять до судових проваджень й навіть тут суди говорять, що Держаудитслужба займається правовим пуризмом, тобто прагненням переваги форми над змістом, однак ДАСУ повинна досконало звіряти кожен із наданих документів з вимогами тендерної документації.

Зрештою останнім часом Держаудитслужба активно піднімає питання щодо визначення Замовником очікуваної вартості – якщо Замовник буде обґрунтовано підходити до визначення очікуваної вартості, ми матимемо приклад ефективної публічної закупівлі.

Висновок із наведених прикладів та загальної позиції Держаудитслужби зводиться до того, що Методичні рекомендації у сфері дорожнього господарства мають використовуватися Замовником, якщо метою є ефективний дорожній тендер.

div#stuning-header .dfd-stuning-header-bg-container {background-image: url(https://vda.org.ua/wp-content/uploads/2020/02/headers_analitica.png);background-size: cover;background-position: center center;background-attachment: scroll;background-repeat: no-repeat;}#stuning-header div.page-title-inner {min-height: 350px;}