Blog categories

Comments

Укладання асфальту при низьких температурах допустиме, — «Укравтодор»

Укладання асфальту при низьких температурах допустиме, — «Укравтодор»

В «Укравтодорі» пояснили, за яких умов укладання дорожнього покриття може виконуватися навіть в мороз.

У Державному агентстві автомобільних доріг України ( «Укравтодор») розповіли, що сучасні хімічні добавки, за умови ретельного дотримання технології та вимог нормативних документів, дозволяють укладати дорожнє покриття навіть при низьких температурах.

129386017_1829434417209430_1601030976690511486_o

Зокрема, як інформують в дорожньому відомстві, на яке посилається ЦТС, технології в області дорожнього будівництва за останні десять років зробили великий крок вперед. Так, були розроблені енергозберігаючі добавки до бітуму, які дозволяють готувати і укладати асфальтобетонну суміш при більш низьких температурах. Такі добавки дозволяють знизити температуру перемішування асфальтобетонної суміші на 20 — 40 ° C без погіршення характеристик покриття в порівнянні з традиційною технологією. Ефект досягається шляхом зниження опору суміші зміщення під час її приготування і укатки.

«Застосування енергозберігаючих добавок дозволяє збільшити час на укочування шару асфальтобетону, а значить забезпечується необхідний коефіцієнт ущільнення покриття. Більш жодним чином такі добавки не впливають на властивості бітуму, і він забезпечить таку ж міцність і якість асфальтобетону, як влітку», — заявляють в «Укравтодорі».

При цьому у відомстві зазначають, що добавки до бітуму не є панацеєю — пристрій асфальтобетону при низьких температурах можливе виключно за скрупульозному дотриманні ряду правил, зазначених в Державних будівельних нормах і нормативних документах.

Так, згідно зазначених вимог, найнижча допустима середньодобова температура повітря, яка дозволяє працювати з модифікованої асфальтобетонної сумішшю, становить -5 ° C. Товщина шару асфальтобетону повинна бути не менше 8 см. Верхній шар покриття дорожнього одягу дозволяється влаштовувати по свіжоукладеному нижньому шару після охолодження його до температури не нижче 20 ° С. Верхній шар покриття дорожнього одягу дозволяється влаштовувати після прогріву нижнього шару гарячим піском, відсівом або розігріву інфрачервоним випромінюванням.

Крім того, місце укладання гарячої асфальтобетонної суміші має бути підготовлено до моменту замерзання його поверхні: очищено від пилу, бруду і заґрунтована. Локальні залишки вологи, снігу або окремі вкраплення льоду повинні бути видалені. Також перед проведенням робіт по влаштуванню асфальтобетонного покриття при низьких температурах необхідно попередньо здійснити пробну укладання та ущільнення і на основі отриманих результатів встановити оптимальний режим укладання та ущільнення. Тривалість транспортування асфальтобетонної суміші повинна бути такою, щоб суміш не встигала охолонути нижче мінімально допустимої температури на початку ущільнення.

Джерело

div#stuning-header .dfd-stuning-header-bg-container {background-image: url(https://vda.org.ua/wp-content/uploads/2020/02/headers_analitica.png);background-size: cover;background-position: center center;background-attachment: scroll;background-repeat: no-repeat;}#stuning-header div.page-title-inner {min-height: 350px;}