Blog categories

Comments

ВИКОРИСТАННЯ ПЕРЕВАНТАЖУВАЧА ЗБІЛЬШУЄ СТРОК ЕКСПЛУАТАЦІЇ ДОРОГИ У ШІСТЬ РАЗІВ — ТОВ «СТІ»

ВИКОРИСТАННЯ ПЕРЕВАНТАЖУВАЧА ЗБІЛЬШУЄ СТРОК ЕКСПЛУАТАЦІЇ ДОРОГИ У ШІСТЬ РАЗІВ — ТОВ «СТІ»

Всеукраїнська дорожня Асоціація об’єднує компанії, які рухають дорожню індустрію в бік економічного прогресу та інтегрують інноваційні рішення у галузь. Одна з таких компаній ТОВ “СТІ”. Про те, як компанія використовує під час будівництва перевантажувачі асфальтових сумішей розповів керівник ТОВ “Сучасна транспортна інфраструктура” Олександр Приступов.

— В 2019 році були розроблені і набули чинності нові ДБН, які вимагають  використання перевантажувача асфальтової суміші при будівництві доріг 1 і 2 категорії. Ви використовуєте їх у своїй роботі? Чому це важливо?

— Так звісно в нашому арсеналі є перевантажувачі асфальтових сумішей. Використання перевантажувача дає можливість збільшити період експлуатації дороги практично в 6 разів. Так як перевантажувач дозволяє мінімізувати температурну і зернову сегрегацію асфальтобетонної суміші. Кращі властивості бітуму проявляються при температурі 140-160 градусів Цельсія. І проблема дорожньої «ямковості» якраз і криється в недотриманні технологічних норм при будівництві дороги і температурній невідповідністі, — розповів Олександр Приступов.

— Згідно з дослідженнями основною причиною руйнування асфальтобетонного покриття є температурна і зернова сегрегація. Можете пояснити?

— Потрапляючи в приймальний бункер асфальтоукладача холодні частини асфальтобетонної суміші укладаються недостатньо щільно на відміну від гарячих. Це ускладнюється ще й зерновою нерівномірністю. На дорожньому покритті утворюються пухкі зони. При подальшій експлутації в ці зони проникає вода, що в кінцевому результаті призводить до утворення ділянок швидкого руйнування.

— Яким чином виникає температурна і зернова нерівномірність?

— За час доставки асфальтобетонної суміші до місця укладання асфальту матеріал починає охолоджуватися. Процес охолодження відбувається нерівномірно: у стінок кузова самоскида і верхній шар охолоджуються швидше; в глибині кузова — суміш охолоджується повільніше. Власне така нерівномірність називається сегрегацією або розшаруванням. Зернова нерівномірність, виникає в процесі руху самоскида під час доставки суміші. Великі й малі фракції перерозподіляються нерівномірно, групуючись між собою.

— Як перевантажувач вирішує цю проблему?

— Все просто. При використанні перевантажувача процес підігріву і механічного перемішування доставленої суміші відбувається в його бункері. І після цього відправляється в приймальний бункер асфальтоукладача. Це забезпечує по-перше, якісне укладання суміші, по-друге безперервність укладання асфальтобетону, що впливає на швидкість будівництва, подальший термін експлуатації, мінімізацію руйнування покриття.

— Ви використовуєте таку технологію на всіх об’єктах?

— Там, де це необхідно та коли це вимагається нормами. В даний момент ми будуємо об’єкт по вулиці Богатирська, що у Києві. До кінця року планується замкнути кільцеву дорогу і зробити кільцеву розв’язку. ТОВ «СТІ» працює в зв’язці з Трініті Груп, яка є ексклюзивним дилером світових брендів у сфері розвитку та утримання інфраструктури і поставляє техніку, для виконання робіт на об’єкті. В принципі, використання перевантажувача дає нам впевненість того, що можемо витримувати гарантійні зобов’язання на експлуатаційний період. Також, якщо говорити про технологічні рішеннях, то ми використовуємо при будівництві доріг модифіковані бітуми. Це рішення, яке також дозволяє значно збільшити термін експлуатації покриття.

Довідка. Використовувати перевантажувачі при будівництві доріг вперше почали в США. У період з 1998 по 2008 рік в штаті Вашингтон був проведений експеримент під час якого всі дороги будувалися виключно з використанням перевантажувачів. За 10 років бюджет на експлуатацію доріг в штаті скоротився з 480 млн до 80 млн доларів.

— Які плани ТОВ «СТІ» на 2020-й рік? Чи готові до викликів сучасності?

— Ми приймаємо максимально можливу активність в індустріальних процесах, і продовжуватимемо це робити. Зараз розуміємо, що Україна дійшла до певного краю, коли здається, що гірше бути вже не може. Є абсолютно чітке розуміння того, що галузь потрібно повністю перебудувати і привести її у відповідність з базовими світовими вимогами. Це вимагає сучасного підходу і технологій, і ми позиціонуємо себе як компанію, яка є провідником таких технологічних рішень. Не відчуваємо себе виключно комерційною організацією створеною тільки з метою капіталізації, хоча це важливо. Ми також є носієм цінностей і досвіду, які є вкрай важливими для розвитку транспортної інфраструктури нашої країни. І все, що ми робимо в Україні — це фактично повністю інноваційний продукт для індустрії.

div#stuning-header .dfd-stuning-header-bg-container {background-image: url(https://vda.org.ua/wp-content/uploads/2020/02/headers_analitica.png);background-size: cover;background-position: center center;background-attachment: scroll;background-repeat: no-repeat;}#stuning-header div.page-title-inner {min-height: 450px;}